Hot one

Thursday, May 10, 2012

Gelak Tawa Yang Memudar.

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua para pembaca blog CeritaKU UnutkMU. Pada hari ini, admin nak ucapkan hai dan selamat berhujung minggu kepada anda semua.

Entri kali ini akan berkisarkan certa admin yang ingin sekali meluahkan betapa rindunya diri admin terhadap gelak tawa seseorang. Wah! Macam bunyi bercinta la plak kan? Ahahaha. Well, I don't think that this is about love entry. This is just a normal entry that I wanna share to all of you. After all, "My story is for you."

Minggu ini merupakan satu minggu yang sangat sibuk buat kami semua. Termasuklah diri admin sendiri. Kami terpaksa meluangkan banyak masa untuk mengulangkaji pelajaran yang sangat-sangat bertimbun. Oleh itu, ramai antara kami yang hanya duduk di bilik masing-masing dan belajar sendiri. Agaknya bila dah masuk musim exam ni, masing-masing duduk dalam bilik snediri kot? Sebab, sebelum-sebelum ni, kami sangat happy dengan gelak tawa dan gurau senda sesama teman-teman yang rapat dan kurang rapat. Pokoknya, benda-benda itulah yang telah merapatkan lagi hubungan persahabatan kami. Em, sudah pasti bila perkara-perkara tu makin jarang berlaku, sudah pasti akan ada yang rasa kehilangan. Salah satu daripadanya adalah diriku ini, Si Penaip.

Si Penaip merupakan seorang yang gemar akan perkara-perkara yang menyeronokkan. But, when everybody wants to study, I have to understand them coz I too study for my own good. However, some of my close acquaintances did study groups and I don't join. As for me, I prefer to study on my own. Safer and more focus. That is why I can feel loneliness in myself when we are no longer chit chat, playing, teasing and so on. It is quite hard u know. Erm, I know it is life. When it comes to study week and exams time, everybody is super busy preparing for the war. I knew, I knew.

There is one that I miss the most. That is laughter. I miss to laugh and share the happy moments with the one that love such as my closest fren Mr **************. Hahahaha. Admin don't want to tell who. Hehehe. No lah, actually semua pun admin rindu yang bergelak tawa bersama sama seperti beberapa bulan yang lalu ketika masing-masing hanya sibuk dengan kerja kursus. Itu aja.

Moga-moga anda semua dna saya juga akan berjaya menjawab kertas peperiksaan menjelang dengan jayanya. Ingatlah bahawa Allah itu akan sentiasa membantu kita jika kita telah berusaha bersungguh-sungguh dan biarkan Allah lakukan perkara seterusnya. Asalkan kita tidak pernah berhenti memohon doa dan pertolongan, InsyaAllah Allah akan bantu kita.

Semoga berjaya untuk peperiksaan kelak. Lepas exam, kita bergelak tawa and have fun like the old days ya. Good luck on your study. Chaiyo-chaiyo.

No comments:

Post a Comment