Hot one

Thursday, September 13, 2012

Masa untuk September

Salam muhibbah semua. Pertama sekali masih belum terlambat untuk mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri kepada semua pembaca. Maafkan admin kerana lama menangguhkan kerja-kerja post-post entry ni. Admin agak sibuk sepanjang bulan puasa yang lalu. Kini barulah mempunyai masa yang sesuai untuk menulis entri-enti baru untuk tatapan pengunjung semua.

Masa untuk September. Sedar tak sedar sudah 9 bulan berlalu pada tahun ini. Ayuh reflek kembali perkara-perkara yang telah dilakukan sepanjang 9 bulan ini. Berapa banyak perkara kebaikan dan perkara keburukan yang telah dilakukan? Kita insan biasa yang tidak akan lari daripada salah dan silap. Kita bukan nabi yang bersifat maksum dan bukan Tuhan. Kita insan biasa yang lemah di dunia ini.

Admin tertarik untuk memetik kata-kata daripada Prof Dr Muhaya Mohammad. Beliau mengatakan bahawa "Whenever someone is very close to God and have been doing good deeds and contributing to others in one's life time he will be rewarded with the best solution for any problem that he might have."
Sangat mendalam sebenarnya isi tersirat yang ingin disampaikan. Hayati dengan sepenuh hati admin pasti pembaca akan dapat mengenal pasti isti tersirat yang ingin disampaikan.

It's September now. It's the time for resetting personality to a better one. Perubahan mesti dilakukan untuk kebakan kendiri. Masa untuk September. 

No comments:

Post a Comment